7 Mayıs 2012 Pazartesi

Boş iplik makaraları ile ne yapılır 1? - What can be made with empty thread spools 1?

Atölyemde bir tane cam bir vazom var. Bu vazoya ben artık keçelerimi, biten iplik makaralarını, küçük kalan dantellerimi kısaca aslında çöp sınıfında olan her artığımı koyuyorum, belki günün birinde bir şeyler işime yarar diye. Dün akşam bu vazonun içerisindeki makaralara aklım takıldı, sabaha kadar " ben bunlarla ne yapmalıyım" diye düşündüm durdum ve aklıma hiç bir şey gelmedi. Tam pes ettim ki ışık yandı ve bu çıktı ortaya...

I have a glass vase in my workshop. I throw my residue felt, empty thread spools, leftover laces, everything that can be classified as trash in short, because I may use them one day. Yesterday night the empty spools in this vase stuck my mind, I thought "what can I make with them?" till morning but no idea came up. Just when I gave up there was a light and this came out of it...

Bu arada konu başlığında sanki 2. 3. boş makara fikrim de hazırmış gibi bir hava vermişim. Henüz yok tabiiki 2. fikir veya sonrası ama vazom makara dolunca nasılsa bir şey bulurum diye düşünüyorum. 

Buy the way in my subject I sound like I have the 2nd or 3rd empty spool idea. Of course I don't have any 2nd idea but I think I will come out with something when my vase is full of spools.

Bir zamanlar bir yerlerde Tilda bebeklere nasıl saç yapılır ile ilgili bir şeyler görmüştüm. Bu bebeğin saçını oradan aklımda kalanla yapınca bebekte Tilda bebek gibi oldu. Ben bu bebeğe "makaradan çingene Tilda" demek istiyorum. 

Earlier I had seen something on how to make hair for Tilda dolls. When I made the hair of this doll with what I remember of that this doll looked like a Tilda doll. I want to call it as "Spool gypsy Tilda"


Ağzını nasıl yapsam kararı veremediğim için şimdilik bir ağzı yok...
Because I couldn't decide how I should make her mouth, she doesn't have a mouth yet...

Kocaman halka küpelerini görünüz mü?
Did you see her hoop earrings?

Domates fidelerim ile bir pozu...
A pose with my tomato seedlings...

Ve bahsi geçen artık malzeme vazom...
And my residual material vaze that I mentioned...

Nasıl yaptığımı görmek isterseniz BURADA paylaştım...
If you want to see how I did it I shared it HERE... 





9 yorum:

  1. Son zamanlarda Tilda bebekler benimde çok ilgimi çekiyor ama bir türlü cesaret edemiyorum.Bu teknikle belki bende denerim.Çok beğendim ellerine sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptım yapmasına da yaptığımı ne yapayım onu bilemedim. Makaralardan yapıldığı için biraz dındırdak oldu bebek, tüm eklemleri oynuyor. Belki Tilda kukla yapsam daha iyidi. Sevgiler

      Sil
  2. makara fikri güzel ,orijinal olmuş ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. niye dındırdak dedin şimdi güzelim bebeğine? gayet güzel olmuş..zaten senin renk seçimlerine hastayım ben,bir kere buradan 10 puan..bence bir tek saççıkları dağınık olmuş onun dışında en ince ayrıntısına kadar uğraşılmış harika bir bebek görüyorum ben,ellerine sağlık cnm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bende saçlarının o dağınık halini pek sevmiştim amaaa... vede dıngırdak, yani bütün eklemleri oynuyor içindeki makaralar sebebiyle, o yüzden dedim ya kukla olabilir diye... Sevgiler...

      Sil
  4. merhaba.blogger annelerden geldim.bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  5. Fikir güzel ama esas dizayn süper...saçına, ceketinin detayına bayıldım...fikrinize zevkinize sağlık...

    Bu arada bu çingeneye tilda bebek yerine Gütermann bebek diyelim bence :))..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru dersin, bu Gütermann bebek olmuş. Gütermann adı biraz kaba ve erkeksi ve Almansı çingene bir bebek için, tek problem o... Sevgiler

      Sil