28 Ekim 2015 Çarşamba

Bir tadilat hikayesi - 3 Salon

Sonunda o çok arzu ettiğim şömineyi küçük salonumuza siğdırmayı başardık. Evde şömineye uygun bir baca olmadığı için yeni bir baca da yapıldı. Bacanın yapılması esnasında evin salonundan gökyüzünü bile gördük. Baca evin içinde kaldığı için üst kattaki oda, çatı odası hepsi battı.Tabii şömine en küçük boy olmasına rağmen salonda duran tüm nadir kullanılan tabak-bardağı, içkileri, masa örtülerini, salonda kullandığımız battaniyeleri, kısaca tüm ıvır zıvırı koyduğum o koca dolabı salondan atmak zorunda kaldık. İçindeki eşyaların mutfakla ilgili olanlarını mutfak dolapları aldı, diğerleri ise evin muhtelim yerlerine dağıtıldı. Ama olsundu... Artık bir şöminem var, üşenmeden her akşam yaktığım...

Salonun (ve üst katların da) yerleri artık yüzüne bakılmayacak derece yıpranmış çam rabıta kaplıydı. Önceleri çok beğendiğim bir laminant parke'nin işlevselliği bana çok cazip görünsede sonunda doğal ahşabımdan vazgeçemedim. Çam ağacının en sevmediğim tarafı sararması, bu sararmış renk öylesine beni rahatsız ediyordu ki bu kez sistre yaptırdıktan sonra su bazlı cila ile cilalattım. Görüntü çok güzel, çok doğal oldu. Umarım kolay yıpranmaz çünkü sistre yaptırmak kadar pis bir iş yok... O toz toplayan makineler filan yalan, toplamasa ne olurdu bilmem.

Bu arada çok eski ve vahim durumdaki koltukları da yeniledim ama o kadar açık renk kumaş seçtiğim için pişmanım.

Odunluğun benzerlerini pinterest'te gördüm, koşa koşa bizim eve uygun ebatlısını yaptırdım. Gördüklerimden farklı olarak benimkinde ara raf var. Güzel görünsün diye odunları aynı ebat kesecektim dekopaj'la ama sonra o kadar da delirmemeye karar verdim.

Yemek masamı paylaşmıyorum, çünkü hayallerim var. Yuvarlak ve açık renk ahşap bir masa ile sadece 6 adet sandalye hayal ediyorum. Aslında masayı değilse bile sandalyeleri buldum Mudo'da... ama, ama, ama indirimde bile çok pahallılar... İlk gördüğümde o kadar beğendim ki neredeyse "sarın 6 tane diyecekken", içimde bir ses "Nilüfer delirme" deyince, tam işi bağladım diye hevesle bakan satıcıyı oracıkta bıraktım "ben bir nefes alayım'da öyle geleyim diye... Gidiş o gidiş, temiz hava beyin hücrelerimi yerine getirdi, kaçar adım uzaklaştım o AveMe den...

In the end we managed to squeeze a fireplace in our small living room . A new chimney was built and this meant a room upstairs plus the loft room to be in a mess. After the fireplace I had to get rid of the cupboard that was holding all the tits and bits in our living room. All the stuff inside it is now scattered in various places in the house. But never mind, I have a fireplace that I don't feel lazy to light up every night

Our living rooms floor was covered with pine wood that was really worn out. Although in the beginning, my intention was to replace them with laminate flooring as of their practicality, in the end I couldn't give up my wood flooring. But this time I had them varnished with a water based product after scraping. I hate the pine wood turning yellow. This turned out to be very beautiful very natural.

I also bought some new sofas as our old ones were very old and filthy but I regret choosing this very light color fabric.





 İçinden baca geçen oda


Ve yazın en sıcak günlerinde alevlerle mutlu olmak
And to be happy with the flames in the hottest days of summer... 




8 yorum:

  1. Neyse ki ben şömineyi baştan yaptırmıştım.
    Rabıta konusunda benim de çekincelerim var. O kadar çok çizildiler ki ...Yine de vazgeçemem sanırım. Merdivenleri eşim zımparalayıp cilalayacak,odalara halı kaplatacağım sanırım o kadar eşyayı kaldırmayı gözüm yemiyor. Nilüfer eski mutfağının söküm işlerini ve elektrik su tesisatını İkea halletti mi ? Sormayı unutmuşum dün . Bu yayınının arkası gelsin ama mümkünse ara ver biraz sindireyim :)
    Bunca emekle üstelik yorgunluğuna rağmen bizimle paylaşıyorsun ya ! Öperim seni kocaman kocaman !!!

    YanıtlaSil
  2. Bekledim, bekledim bombardıman halinde tadilat hikayeleri yazmaya başladım, haklısınız. Ama bugün zaten ara vereceğim çünkü oğlum gelecek seçimler sebebiyle, zaten diğer mekanları tam toparlayıp resimleyemedim. Daha hala yapılacak işler de var.
    İkea, hiçbir işe karışmıyor, öyle ki, boş ve temiz bir mekan istiyorlar, monte edilecek parçaları da o mekanın yakınında. Dolayısıyla, mutfağı söktürdük, kırdırdık, tesisatını yeniledik, seramikleri yaptırdık, temizledik, bodrum katında duran mutfak parçalarını yukarı taşıttık, onlar sadece gelip taktılar.
    Merdivenlerinizin zımparısı konusunda kolaylıklar dilerim, diğer ahşapla uyarmı bilmem ama su bazlı cilayı şiddetle öneririm size. Kolay gelsin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. hoşgeldiniz nilüfer. bişilerle meşgul olduğunuz belliydi.dönüşünüze çok sevindim.eviniz çok güzel ve kullanışlı olmuş bayağı uğraşmışsınız keyifle oturun paylaşımınız çok faydalı oldu bende ıkea mutfak düşünüyorum inşallah fazla !! sorun yaşamayız.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bizim İkea hikayemiz kargaşanın ortasına denk geldi ve ben paylaştığım sebeplerden dolayı kontrolü yitirdim. Size tavsiyem aldığınız parçaların listesini elinize alıp kontrol etmeniz olacaktır, nakliye teslim sırasnda ve monte edilirken... Problem çıksa bile bir seferde halledebilirsiniz... Kolay gelsin...

      Sil
  4. çok meşakatli olmuş ama sonuca değer. güle güle oturun..

    YanıtlaSil
  5. merhaba
    ilginilerseniz etkinliğimizde sizi de görmek isteriz.

    http://www.obiranne.net/2015/12/5-hobi-etlinligi-basiyor.html

    YanıtlaSil

  6. Hi !,i love you blog ,, you have a new follower
    Angelica

    YanıtlaSil